i am who i am here

Wednesday, March 30, 2011

MELAYAN~

Aku tengok satu drama melayu.. hero nye ala2 “DIA”.. Tiba2 aku teringat kat dia.. Tiba-tiba aku terindu dia.. Tba-tiba aku terfikir kalau dulu aku masih dengan dia,, mesti aku tengah happy.. Dia baik sangat-sangat dengan aku.. Aku je yang buta,, yang memilih sgt.. Sekarang dia dah pon pergi,, jauh sangat dari aku.. Menyesal pon dah tak guna..

Kita penah dengar kan cerita yang bekas kekasih yang nak balik kat kekasih lama.. Dan kekasih lama dia meninggalkan kekasih nya sekarang untuk balik pada belas kekasihnya.. Kadang-kdang aku terfikir,, macam benda tu akan berlaku kat aku.. Tapi aku tak kejam.. Aku tak nak jadi perampas.. Aku faham perasaan kekasih dia sekarang.. Dan aku pon tak yakin yang dia akan tinggalkan kekasih dia sekarang demi aku.. Aku dulu sangat sia-sia kan dia.. Aku sendiri penah cakap kat dia jangan tunggu aku.. Dan sekarang dia tengah bahagia.. Dia tak salah memilih.. Dia sekarang bahagia dengan seorang yang menyayangi dia.. Aku akur dengan semuanya..

Ni semua gara-gara satu drama melayu.. Tajuk drama tu “anak rintih”.. aku tak tahu la kenapa,, aku asyik terbayang je hero tu macam dia.. Aku jadi rindu.. Aku teringat first time aku jumpa dia.. Aku teringat tengok wayang dengan dia.. Makan-makan dengan dia.. Aku rasa macam nak pergi jumpa dia sekarang.. Aku nak peluk dia kuat-kuat,, dan aku tak nak lepaskan dia pergi lagi.. Aku nak cakap aku menyesal tinggalkan dia dulu..

Sekarang dia dah lupakan aku.. Jarang sangat dia sms aku.. Dia dah berjaya lupakan aku.. Apa lagi yang aku nak?? Bukan dulu semua ni ke yang aku minta.. Menyesal pon tak guna.. Aku hanya mampu berdoa je sekarang.. Semoga Allah mengikis ingatan aku terhadap dia.. Aku tak nak jadi perampas..

~ ZULKIFLI ARIFIN ~

YES,, I'M ALONE

No comments:

Post a Comment