i am who i am here

Wednesday, March 2, 2011

TRY TO LOVE MY WAY

hidup aku sunyi.. org boleh nmpk aku ketawa,, mcm xde masalah.. padahal,, aku la manusia y paling bermasalah.. sometimes aku rasa mcm xde kasih syg kat dunia ni.. mcm xde org perlukan aku.. aku x minta jd mcm ni.. nobody perfect right?? takdir dah menentukan segalanya.. even kita dah berusaha,, kita kena redha jgk dgn qada dan qadar Nya.. semuanya dah tertulis..


aku ketakutan.. seriously,, nmpak mcm aku blh survive kan.. merantau sana sini.. padahal dlm hati takut je.. mcm2 aku pkir.. Alhamdulillah aku x penah tpkir nak guna jln singkat.. aku terima semua dugaan.. dugaan y sangat berat.. kena buang keluarga.. insyaAllah aku akan perbaiki kehidupan aku sekarang..


aku bukan xnak berubah.. aku dah berusaha sedaya upaya utk berubah.. i always try my best to be a good daughter.. but she never appreciate whatever i do for her.. i know that i have nobody in this world.. anak mana x syag mak.. syurga kan d bwh tapak kaki mak.. sape y x nak masuk syurga..

now,, i need to create my own live.. i can't let myself alone.. luahkan mimi,, apa y terpendam kat hati tu.. aku keluar dr rumah tu.. cari rumah sendiri.. aku bukan x nak family aku,, tp mak kandung aku y x nak aku.. she have her new family now,, and she happy with it.. sbg anak,, aku kena cuba bahagia dgn kebahagiaan ibu aku.. even aku sndr x bahagia..

sometimes,, aku trfikir.. wujud ke kasih syg ni.. kasih syg ni rasa mcm mn.. kalu org syg kita,, apa dy buat.. sbb aku x pernak rasa nikmat kasih syg tu.. kalu ada pon,, sekejap je..

aku harus tabah.. aku harus harungi semua dugaan ni.. Allah menguji hambaNya kerana Dia tahu hamba tersebut blh mengharungi ujian tersebut.. now,, i am alone.. harap kan kwn je peneman.. bwk diri ke merata tempat.. hiburkan dr sndr.. bila sendirian,, aku menangis.. i want my family back.. i miss them so much..

sedikit sebanyak,, ada hikmah sebalik ujian.. ada kesenangan di sebalik kesusahan.. and i found it! aku tahu Allah maha agung.. Allah sentiasa d sisi aku.. Allah tahu aku tabah,, Allah uji aku kerana Dia sayangkan aku.. derita mcm mn pon aku,, ada lg org y lbh derita dr aku..

No comments:

Post a Comment